När man trodde att man inte kunde få sämre första intryck
Hej!
Jag trodde att vi hade slagit rekord i dåligt första intryck när brandlarmet gick i Ottawa. Eller när tåget till Jasper var mer än 12 timmar försenat. I have never been so wrong.
Jag trodde att vi hade slagit rekord i dåligt första intryck när brandlarmet gick i Ottawa. Eller när tåget till Jasper var mer än 12 timmar försenat. I have never been so wrong.
Vi hade bokat en fin lägenhet, 4-stjärnig, här i San Francisco. Jättenöjd hade jag IGÅR kontakt med det här hotellet angående incheckning, fick instruktioner kring incheckningen och fick svar på frågor om vad vi skulle göra om vi skulle komma sent. Inga konstigheter med det.
Så kommer vi fram idag, ska checka in, klockan än lokal tid 21.00. Vi följer instruktionerna kring incheckningen, att ringa vid ankomst, och blir istället uppvisade till deras kontor där en hemskt otrevlig dam säger att de inte har något rum åt oss. Att de ska göra en återbetalning men att vi inte kan bo hos dem.
Jag hade i det här läget alltså mailat med dessa idioter igår. De har inte hört av sig ALLS, inget mail, inget telefonsamtal till den person som har hyrt det rum som de "har problem med", som de säger att de fått problem med "nyligen".
Det som följer är att damen bokar in oss på ett annat hotell i närheten, "samma pris, standard och område", där vi enligt henne "sparar 100 dollar". Vi sitter nu incheckade på ett hotell som ligger i samma område, ja, men är 2-stjärnigt och det är inte en lägenhet. Det är inte i närheten av samma standard och saknar det som vi helst ville ha - ett kök. Billigare, ja, men tusen gånger så mycket mindre prisvärt.
"Jag är inte bitter" skulle just nu vara årets lögn. Men! Vi ska försöka bo in oss här, vi har bott på värre ställen genom resans gång. Det är bara surt att just den stad där vi unnat oss ett fint hotell skulle köra ihop sig.
Ja, nu ska vi gå och lägga oss och se om det känns bättre när vi fått oss en ordentlig natts sömn.