En sån där dag...

...som man bara vill krypa ner i soffan med ett täcke och choklad, inte röra sig en centimeter på timmar. Den sortens dag har jag haft idag. Men så var det ju det där med att man måste jobba när man är "vuxen". Det låter och känns så konstigt att kalla sig själv vuxen, även om jag rent logiskt sett vet att det är så. Vem hade inte tackat ja till jullov, helger och sommarlov igen? Fördelarna med skolåldern som man inte uppskattade när man själv kunde njuta av dem.
 
Men å andra sidan. Jag gör ju mig redo för en semester - eller "lov" - på tre månader nu så egentligen ska jag nog inte klaga så mycket. Idag är det tre veckor till avfärd, och jag börjar få sista-minuten-shoppingmani. Jag kommer just nu på typ tusen saker som jag "kanske har användning för" när jag åker, eller som "jag definitivt hade använt varje dag" om jag bara köper det. Listan involverar allt ifrån ett portabelt uppladdningsbatteri till telefonen till en riktigt bra dunjacka. Samtidigt som jag vet att den där portabla högtalaren från BOSE bara kommer att ta onödig plats i mitt bagage så har jag ändå ett otroligt ha-begär efter många saker just nu. Jag har dragit en slutsats från alltihop: det här är min version av resfeber. "Shop 'til you can't afford to travel"-feber. Så, jag har gett mig själv ett lite lättare shoppingförbud fram tills avresa. 
 
Den riktiga "shop 'til you drop"-manin får helt enkelt spara sig till April och New York. 

Kommentera här: