Att unna sig

Hej!

Nu har jag VERKLIGEN skämt bort mig själv. Jag har länge funderat på att köpa en kompakt systemkamera, som är mindre och lättare att ha med i vardagen än min vanliga systemkamera. Igår satt jag och funderade, insåg att det här är den sista tiden för mig när jag faktiskt har råd att köpa något innan jag måste lösa student-ekonomin, och smällde till! Nu väntar jag spänt på att den ska leveras, min nya Nikon 1 J5
 
När jag tänker framåt inser jag mer och mer vilken omställning det kommer att bli, leva på studiebidrag och eventuellt lån, när jag i 2 år alltid haft en inkomst. Men, det ska samtidigt bli spännande att se om jag kan hitta tillbaka till den sparande tjej jag var tidigare! Det kommer garanaterat att vara tungt i början att inte få unna sig saker och ting (det har jag redan nu insett) men så länge jag inte går i personlig konkurs så är det nog lugnt. 
 
 
Imorgon eller på fredag hoppas jag att jag kan lägga upp några bilder fotade med ny-kameran! Förhoppningsvis hinner jag hämta ut den innan vi flyger till Stockholm över helgen... 
 
Incoming!

Kommentera här: