En enkel bokad

God morgon!
 
Här sitter jag och kikar i kalendern, och inser att det är 32 dagar tills jag åker söderut och 36 dagar tills jag börjar universitet. Det känns som att tiden kommer att flyga iväg.

Igår bokade jag en enkel flygbiljett ner till Göteborg. Nick följer med och hjälper mig flytta, något jag är otroligt tacksam över, och Saga kommer att hämta oss på flygplatsen för att köra oss till lägenheten. Har verkligen tur att jag har systrar som redan är där nere, som jag bara kan flytta in hos utan större problem. Vi får se hur länge jag sover i lill-rummet hos Julia, om det blir några månader eller något mer permanent. Jag känner att jag inte ska stressa för att hitta något eget i alla fall, utan mer känna efter och se om jag trivs på utbildningen innan jag tar den sortens steg.
 
Nu tror jag att det är dags för mig att slå på en Harry Potter-film. Det har blivit väldigt verkligt, alla planer inför hösten, när jag både bokat biljetter och sagt upp mig. Är såklart riktigt taggad, men lite nervös också. Harry Potter är ju typ det bästa som finns när man behöver inspiration... Eller bara fly vardagen.  
 
"We must all face the choice between what is right, and what is easy."
J.K. Rowling

Kommentera här: