Stockholm, Stockholm, stad i världen

 Hej!
 
Vilken underbar dag vi hade här i Stockholm igår. Min farbror Thomas flyttade i vintras och det är första gången jag är i deras nya hus. Det är en galet fin strandtomt med bastu och båt i Edsviken, Sollentuna. Faciliteter vi mer än utnyttjat! 
 
Först åkte vi till Ulriksdal, där min kusin Oskar jobbar på ett trädgårdsland. Vi gick till Ulriksdal slott och fikade, för att sedan åka in till Gamla Stan i Stockholm. Min andra kusin Eva ledde oss sedan runt lite i cirklar medan vi letade efter specifika fik och gator hon ville visa oss. 
 
Sen kom eftermiddagen/kvällen. Bada, basta, upprepa blev mottot, vilket satt helt rätt för våra lite sega kroppar. Vi utökade dessutom sällskapet då även Oskars flickvän Molly kom och hakade på. För att avrunda kvällen åkte vi ut med deras båt och åt middag på en jättemysig restaurang, Bockholmen, där de hade en egen brygga man kunde lägga till båten vid. 
 
Allt som allt så hade vi verkligen en toppendag! Jag har dessutom fått inviga min kamera mer än värdigt, och de flesta bilderna här nedanför är direkt ur kameran (tog inte med min dator så har inte kunnat redigera något). Någon bild har jag även snott från Thomas och Nick. Är galet nöjd med vad denna helg erbjudit so far, nu laddar vi om för dagens oplanerade äventyr! 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: